چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به سیلاب و آبگرفتگی معابر و منازل در دشتستان، گفت: بر اثر وقوع سیلاب و ریزش کوه دو نفر فوت شدند...
کد خبر: ۷۹۹۶۳
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۱

فکرشهر: بر اثر سیلاب روز یکشنبه، ۲ تن در شهرستان دشتستان جان خود را از دست دادند.

به گزارش «فکرشهر»، مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: بعد از ظهر روز یکشنبه، زنی ۳۴ ساله از اهالی روستای «سوک» بخش ارم شهرستان دشتستان در حال عبور از روستا بود که با ریزش کوه زیر آوار گرفتار می‌شود.

محمود مظفری یکشنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: با وجود امداد رسانی و اعزام اکیپ موتوری شامل لودر و دیگر ماشین آلات مورد نیاز بعد از تلاش صورت گرفته جسد وی از زیر آور بیرون آورده شد.

پیش از این نیز زن ۳۵ ساله دشتستانی در سیلاب جان خود را از دست داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان بوشهر نیز گفت: ۲۰ تیم عملیاتی هلال احمر از ساعت‌های اولیه آبگرفتگی معابر و منازل در شهرستان‌های این استان برای پوشش و کمک رسانی به سیل زدگان اعزام شده‌اند.

غلامرضا حاجیانی افزود: بارش نزدیک به ۱۰۰ میلیمتر در بازه زمانی چند ساعته از صبح امروز در شهرستانهای دیلم، گناوه و دشستان و سبب آبگرفتی منازل و معابر روستایی و شهری شده است.

وی افزود: ۱۰۰ نفر در قالب تیم‌های نجات و عملیاتی سیلاب برای امدادرسانی به هم استانی‌های متأثر از سیل امروز فعال هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ادامه داد: چند منزل مسکونی در روستای گمارون از توابع بخش مرکزی گناوه بر اثر بارش شدید باران تخریب شده که امداد رسانی در آنجا از سوی نیروهای هلال احمر در جریان است.

حاجیانی اضافه کرد: همچنین چندین تیم عملیاتی به شهر آبپخش دشتستان اعزام شده‌اند و یاری رسانی آنها به مردم این شهر کماکان ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به سطح وسیع سیل و آبگرفتگی، خدمات رسانی همچنان در حال انجام است و اقلام امدادی و زیستی از سوی تیم‌های عملیاتی در اختیار گرفتاران در این سیل قرار می‌گیرد.

با فعالیت سامانه بارشی که از شب گذشته شدت گرفته پنج محور ارتباطی اصلی و فرعی در شهرستان‌های دشتستان، گناوه و دیلم بسته شده است.

دستور جهانگیری به استاندار بوشهر برای بسیج امکانات و کمک‌رسانی فوری به سیل‌زدگان

معاون اول رئیس جمهور نیز از استانداران بوشهر و خوزستان خواست تمام ظرفیت‌ها و امکانات را برای کمک‌رسانی فوری به سیل زدگان بسیج کنند.

به نوشته مهر، اسحاق جهانگیری عصر روز یکشنبه در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران بوشهر و خوزستان، ضمن دریافت گزارشی از آخرین وضعیت وقوع سیل در این دو استان، بر لزوم انجام اقدامات عاجل و فوری برای رفع آبگرفتگی معابر و جلوگیری از آسیب به منازل مسکونی و زیرساختهای استان تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه باید گزارشی کارشناسی از علل وقوع آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی مردم تهیه شود، افزود: تکرار این اتفاقات مردم را آزرده خاطر کرده که لازم است برای پیشگیری از تکرار این آبگرفتگی‌ها، نسبت به بررسی دقیق و کارشناسی علل اصلی آبگرفتگی اقدام و برای رفع نواقص و کاستی‌ها با فوریت برنامه ریزی شود.

جهانگیری ضمن ابراز همدردی با مردم سیل زده و ساکنین منازلی که دچار آبگرفتگی و آسیب شده اند، از استانداران بوشهر و خوزستان خواست در اسرع وقت برآوردی دقیق از میزان خسارات تهیه و گزارش آن را ارائه دهند.

استانداران بوشهر و خوزستان نیز در این تماس‌های تلفنی، به تشریح آخرین جزئیات عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان و اسکان اضطراری مردم پرداختند و از بسیج امکانات و آماده‌باش کامل نیروهای امدادرسان استان متبوع خود خبر دادند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر